måndag 12 april 2010

om man inte frågar får man inget veta

Jag fick en kommentar häromdagen. I torsdags, närmare bestämt. Här på bloggen, alltså. Det var en lång, lång kommentar, med massvis av frågor i. Sånt gillar vi, visst? Frågorna var många och intressanta, därför besvarar jag dem i ett helt eget inlägg, så att de inte göms i något kommentarsfält långbortiingenstans. Hoppas att den anonyme inte misstycker.



Då kör vi;

1 Hur många gånger har du varit kär och vad fick dig att bli kär i just dom killarna?
Svar; Jag har varit förälskad många gånger, men riktigt kär kan jag, så här i efterhand, nog säga att jag bara varit två gånger. Det går aldrig att sätta fingret på varför jag faller för någon, men den ene av dem var väldigt självsäker och fri i sinnet och det fann jag attraktivt. Den andre var egentligen raka motsatsen och var väldigt öppen med sina känslor och det var lika fint det.


2 Varför funkade det inte med någon av dom?
Svar; Den förste ville inte ha något förhållande, så även om han tyckte väldigt mycket om mej, så visste jag inom mej hela tiden att det aldrig skulle bli någonting. Han är nog fortfarande lite av min Mr Big. Den andre var jag tillsammans med i två år och åtta månader och det som hände där var väl helt enkelt att vi växte ifrån varandra och ville olika saker till slut. Sånt händer.


3 Har du kontakt med någon av dom killarna än, trots fortsatta känslor?
Svar; Jag har kontakt med båda i dag, men det finns inga kärlekskänslor med i bilden. Mitt ex kan jag dessvärre inte höra av mej till när jag känner för det numera, eftersom hans nya flickvän har problem med det. Men jag är av den åsikten att så länge man fortfarande tycker bra om varandra och ingen mår dåligt av det, så tycker jag att man kan hålla kontakten. Man har ju fortfarande spenderat en stor del av livet tillsammans och har mycket gemensamt.


4 Hur gick det med lägenheten på vasaplatsen?
Svar; Det undrar jag med. Det är upp till killen som har lägenheten där. Vi håller fortfarande tummarna. Lägenheten var verkligen grym.


5 I vilket område i din utveckling har förbättrats de senaste två åren?
Svar; Väldigt bra och intressant fråga. Jag skulle nog säga att jag blivit tryggare i mej själv. Tidigare var jag livrädd för att vara ensam/själv. Nu för tiden är jag fortfarande livrädd för att känna mej ensam, men jag tycker om att vara själv. Jag behöver inte alltid ha någon annan för att må bra. Det är viktigt för mej. Sen har jag fått mycket bättre självförtroende när det gäller det yttre.


6 Du sa på tv att dina tjejkompisar är sötare. Tycker du dig verkligen vara mindre söt?
Svar; Ja. Jag blev mobbad mycket när jag var yngre och sånt där hänger kvar. Jag vet att jag är vacker för somliga, men jag är fortfarande inte kommersiellt snygg, dvs är inte en person som majoriteten av killarna tycker är snygg. Inte i min verklighet i alla fall. Tror att det är fler tjejer än killar som tycker att jag ser bra ut.


7 Hur är ditt självförtroende från skala 1 till 10?
Svar; Mitt självförtroende är bra, så jag skulle svara en 9:a på det. Däremot är min självkänsla fullständigt usel.


8 Finns det några beslut som fått dig att ångra det idag? I sådana fall vilka?
Svar; Jag har skrivit om det för längesedan, på min gamla blogg. Jag ångrar aldrig någonting jag gör, för alla val jag gjort i mitt liv har fått mej att hamna där jag är i dag och det finns ingen anledning att önska att saker vore annorlunda. Däremot kan jag ångra något jag inte gjorde och det är att jag inte tog tillvara på gymnasietiden och skaffade bättre betyg.


9 Skulle du vilja delta i fler dokumentärer och i fler avsnitt?
Svar; Jag är inte främmande för att vara med i tv igen. Det är nog ingen hemlighet för folk som känner mej eller läser den här bloggen att jag tycker om uppmärksamhet. Jag sökte ju till Idol i helgen, till exempel. Jag skulle kunna tänka mej att vara med i Robinson. Det vore den ultimata utmaningen för mej som människa.


10 Är göteborg staden du nu och i framtiden kommer att vara bosatt i?
Svar; Jag har alltid sett mej själv bilda familj i Göteborg, för det är staden i mitt hjärta. Men sånt där är så svårt att styra när man alltid följer sitt hjärta, som jag gör. Jag skulle kunna hamna nästan var som helst i världen om det bara kändes rätt. Men tills vidare utgår jag ifrån att det är i Göteborg jag i framtiden kommer fostra mina barn.


11 Hur ofta tränar du nuförtiden?
Svar; Haha. Fan. Alldeles för sällan. Varannan vecka typ. Det skulle blivit mer om jag fick lov att springa (vilket jag fortfarande inte får pga min stressfraktur), men nu är jag för lat för att ta mej till gymmet. Jag har lagt om min kost istället. Har slutat äta godis och annan skit, samt äter väldigt lite kolhydrater över huvud taget. Därför är min kropp snyggare nu än den varit på många år, trots att jag inte tränar. Det är jag glad för. Haha.


Du var otroligt bra på Dating in the dark. Inga pinsamheter alls! Tycker om dina raka frågor, något många saknar i egenskap. Vilket jag fann väldigt sött hos dig var den när du satte ett pekfinger på din näsa när du skulle ställa frågorna! Urgulligt!


Jag tackar för en fin kommentar och många intressanta frågor. Hoppas att du som skrev dem är nöjd med svaren och hoppas att alla ni andra också fann nöje i att läsa mina svar.

Tjofaderittan lambo!

2 kommentarer:

Jona79 sa...

Bra och trevliga frågor, riktigt intressanta svar! Du lyckas med konststycket att charma även i detta inlägg.
/J. ps. har du hunnit läsa mitt mail? ds.

airaM sa...

Tack! =)