måndag 12 april 2010

för jag tror att livet just har börjat och det blir vad jag gör det till


Klockan är 09:30 och klockan ringer. Jag trycker på snooze för att få de där extra tio minuternas sömn som jag "aldrig skulle klara mej utan". Klockan blir 09:40 och jag trycker en gång till. Samma visa 09:50. Klockan 10:00 går jag upp. Jag tar en dusch, men innan det reser jag mej långsamt, långsamt för att inte svimma. Det lyckas jag bra med. Efter duschen känner jag mej varm och mer levande. Jag tar en tallrik vaniljyoghurt och tittar på Efter Tio med Malou på TV4. Hon är iklädd motorcykelställ och de pratar om motorcyklar. Och där är jag nu. Om 20 minuter går vagnen, så jag borde kanske klä mej och sminka mej. Inte sitta här. Vi hörs senare. Jag är ganska less, ska ni veta, men den där solen är ute och leker, så det här ska bli en bra dag.

4 kommentarer:

Jona79 sa...

Lyckades med bedriften att "snooze" 7 gånger imorse, inte speciellt smart med tanke på att jag hade ett styrelsmöte tidigt på morgonen. Hoppas du får en underbar dag. Inte ska du vara less, en solstråle som du...
/J.

airaM sa...

Men oj! Haha. Illa. Hann du till mötet då? Tack så mycket. =) Hoppas din dag varit jättebra hittills!

Jona79 sa...

Absolut, allt går om man bara lyckas kapa lite minuter här och där, i mitt fall, snabbare dusch, frukost i bilen etc. Dock glömde jag en väsentlig sak, håret...VD´n i företaget tyckte jag inte tog mötet på allvar...hmm...Nja, dagen har väl varit sådär men blev genast mycket bättre...undra varför? =) Ha det bra!
/J.

airaM sa...

Haha, oj då. =) Men tur att du hann i tid i alla fall. =)