fredag 16 april 2010

några tankar om blondinbella


Alex Schulman, min store idol, var i går med i Bella & Tyra Show. Vet inte om ni sett det, men det var andra gången jag såg det och jag tycker att de gör ett helt okej jobb, Blondinbella och Tyra. Nu tittade jag ju dock bara för att Alex medverkade.

Först och främst vill jag säga att Alex åter igen visar att han är en högst respektabel och mänsklig människa. Jag tycker jävligt bra om honom och även om jag ibland inte håller med honom över huvud taget om det han skriver, så är han den i Sverige som skriver den absolut bästa bloggen. Människan är extremt begåvad när det kommer till att nå ut till människor.

Sen vill jag säga att Tyra verkar vara en sketgo tjej, en människa som jag verkligen skulle kunna ha som vän. Alldeles precis perfekt i mina mått mätt.

Men nu till det som detta inlägg egenklien (ja, jag tänker fortsätta stava det så, det är min hyllning till Vikto) skulle handla om, nämligen Blondinbella.

Ja, jag respekterar att hon är otroligt framgångsrik trots sin ringa ålder, 19 år. Ja, hon är sanslöst driftig och allt det där. Absolut. Men jag klarar inte av henne.

Hon startade sin bloggkarriär genom att vara precis likadan som Kissie, om inte värre. Nu är hon "äldre" och "visare" och kämpar emot alla bloggare som bantar på sina bloggar och hon tycker att man ska få vara som man är och allt det där, men det känns ju så ofantligt genomskinligt, dubbelmoraliskt, skenheligt, ja, vad ni vill, när hon sitter i programmet och snackar om Robert Aschberg som en "tjock och flintskallig gubbe". What? Vad hände där? Big mistake.

När Alex frågar tjejerna om vem som är Sveriges snyggaste man svarar Blondinbella Björn Skifs. Björn. Skifs. Ett typiskt Blondinbella-svar. Folkligt, moget, vuxet. Men snälla? Det känns inte verkligt och det är förmodligen inte verkligt heller.

Hon behöver stiga ner från de höga hästarna lite och vara ung. Hon säger själv i programmet att hon känner sej gammal, trots att hon bara är 19. Att hon känner sej som "världens yngsta 40-åring". Ja. Vad ska man säga? Igen - det känns inte verkligt. Bakom bloggen och kamerorna tror jag att hon är precis som vilken tonåring som helst. Jag tror att hon snackar skit, precis som alla andra storbloggare, det är bara det att hennes påklistrade smile tydligen går hem hos alla ändå. Alla vill ju vara Blondinbellas vän.

Nej. Skulle jag någonsin svara Björn Skifs på frågan om vem som är Sveriges snyggaste man, om jag så vore 55 år gammal, myself... Var vänlig skjut mej.

7 kommentarer:

#71 sa...

Det är ju faktiskt så det stavas egenklien...

Sune...the girl sa...

Jag håller med dig om både Alex och Blondinbella.

Alex är mästerlig! Läst hans bok om sin pappa? Gör det isåfall.
Har aldrig läst någon som skriver så underbart målande om en förälder med kärlek så det blixtrar om det.

Jonal Hund sa...

alltså, varför skjuter ingen fanskapet???

SE7EN sa...

Hahah.. har aldrig kollat på Kissis blog.
Shit hur hon ser ut.
Stackars människa. Läpparna är ju som falukorvar, hoppas det går att tömma dom på vad det nu är.

airaM sa...

#71 - Ja, men precis.

Sune - Jag har läst boken. =) I Thailand förra året. På två dagar. =)

Jonal - Men hej! Välkommen hit. =) Jag vet inte? För att Konstapel Hund skulle jaga en då?

SE7EN - Haha, för ditt eget bästa - besök inte Kissies blogg. Man kommer aldrig därifrån. =) Hennes läppar är stora, men inte så stora i verkligheten som på bilderna. Hon photoshopar dem större, för att provocera. =)

Agnes sa...

Men hennes pojkvän är väl ungefär i klass med Skifs... ;) Nej nu var jag elak. Men ta mig f-n om jag inte skulle fördra Skifs framför Nils.

airaM sa...

Hahaha, Agnes, du har ju humor. =) Där har du en poäng!