fredag 16 april 2010

skämmigheten i det

Jag kom nyss hem från staden, där jag uträttat ett ärende först, för att sen hänga med Camilla. Två gånger på en vecka. Nästan helt osant. Men det är sant! Och det är det som är så fantastiskt! (Haha.)
Vi satt i solen, i lä, för i vinden var det för kallt, och vi utförde den syssla vi älskar allra mest - titta på Andra Människor. Det vet ni väl, att det är väldigt roligt? Tycker i alla fall vi. Sen köpte Camilla ett par skor, sen åkte jag hem.

Så sitter jag här, på samma plats som vanligt, och ska ta dagens skörd av bloggbilder. Några blir fina, några blir fula och ytterst få når bloggen. På andra sidan bordet sitter lillebror och pratar i telefon med en kompis. "Nu sitter min syrra och tar kort på sej själv med sin webcam" säger han.

Den här bilden togs precis när jag hörde brorsan uttala meningen till sin kompis och det kan hända att det kändes ganska pinsamt. Faktiskt. För det är ju, i ärlighetens namn, inte särskilt tufft att sitta och posa och le och ha sej framför en webcam. Inte ensam och inte när någon ser på. Dvs aldrig tufft. Men utan bilder skulle ju den här bloggen bli ganska grå och eftersom min systemkamera fortfarande är hemma hos Emelie (efter två månaders lathet från min sida), så får vi nöja oss med webcam-bilder tills vidare.

Ok?

Inga kommentarer: