måndag 19 april 2010

en redig käftsmäll

Nej, det blev aldrig något Park Lane i afton. Alla är för trötta och vi blev kvar hemma istället. Hos Sara & co alltså. Jag är fortfarande kvar och ska slagga i lilla Tindras säng i natt. Dock inte med Tindra, det hoppas jag att ni förstår.

I dag hände förresten någonting väldigt dumt och tråkigt. 19-bussen som går från oss ner till stan, ja, den besöks sällan av några kontrollanter. Trots det brukar jag skicka sms-biljett, för jag är liiivrädd för kontrollanter. I dag skickade jag ingen. I dag besöktes bussjäveln av kontrollantjävlar och jag fick en bot på... wait for it... 1.200 spänn. Ett tusen två hundra kronor. Hur gillar ni den käftsmällen? Jävla anus, så kände jag. Det kan liksom inte bara få vara så att livet, mitt liv, kan få vara felfritt ett tag. Nej då. In med kontrollanthelvetena och sprid lite skit, så att Maria inte tror att livet är enkelt nu helt plötsligt. Troligt att jag skulle tro det, liksom.

Det hugget i magen, när man ser kontrollanterna och vet "Nu är det kört". Det hugget.

Inga kommentarer: