torsdag 25 mars 2010

ni får mej att må bättre - i alla fall i hjärtat


Jag mår inte bra. Har ont i och lock för öronen, fasligt ont i halsen, hosta och snuva. Därtill mår jag dessutom lite illa, men jag vet inte om jag kanske inbillar mej det där illamåendet. Hoppas det. Jag har sovit max 20 minuter i natt och det är nog ändå i överkant. Håller på och tar tempen just i detta nu, samtidigt som jag letar upp numret till min vårdcentral, som tydligen heter "Din Klinik". Låter bra, tycker jag.

En sak som får mej att må lite bättre är era dundergulliga kommentarer till mitt förra inlägg. Ni som kommenterat är verkligen sanslöst fina. Tack, jag är så himla tacksam. Nu känns det lite, lite roligare att blogga igen.

I övrigt suger det verkligen att vara sjuk, för i morgon ska jag ju åka med till Karlskrona för att kolla på när Torslanda HK's pojkar-95 ska spela finalsteget i SM. Handboll alltså. Det är dem jag ska skriva en krönika om och i helgen är det tänkt att jag ska liverapportera där nerifrån. Sådär kul att göra det när man är sjuk. Så jag ser helst att jag blir frisk nu. Helst i går.

Jahopp. Lägg till feber till ovanstående problem, så har ni mej. Fy fan.

7 kommentarer:

Sune...the girl sa...

Men fy fan va trist att du är sjuk. Visst fan är det typiskt när man planerat nåt kul? Drick mycket varmt och lyssna på Vikingarna så kommer du bli frisk för att slippa lyssna på dom nåt mer ;) Krya på dig gumman.

EllaPlupp sa...

Du å lilljänta min verkar vara i samma tillstånd, krya på dig, din stackare. Olivia hälsar att majs hjälper, det är det enda hon ätit idag, fast jag vet inte om man kan lita på en 2-årings hälsoråd. ;)

absolutjohan sa...

Fransk kycklingbuljong med stekta pannkakor funkar.

Ting sa...

Hoppas du kryar på dig så att du kan njuta av handbollshelgen! :O)

Elin sa...

Glass för bövelen! Och chips.. Svaret på allt.

airaM sa...

Sune - Hahaha. Vikingarna. Vill du göra mej ännu sjukare? ;)

EllaPlupp - Haha, majs älskar jag ju! Ska prova lilljäntans råd. =) Hoppas hon kryar på sej! Kram.

AbsolutJohan - Jaha? Tror du att jag kan laga sånt där fancy-fance?

Ting - Bidde ingen handbollshelg, tyvärr. Men ska krya på mej ändå. Tack!

Elin - Ja, snart blire glass i stora lass. =)

Sune...the girl sa...

Näe vi tar Bröderna Djup istället. Vet du inte vilka dom var så kommer det en länk till en video här ;) Ta på dig graningestövlarna och haffa en högaffel så kör vi! http://www.youtube.com/watch?v=eJoMrFiETUc