torsdag 25 mars 2010

en dag som bara försvann

Nu har jag sovit i princip hela dagen. Och vaknade nyss med dåligt samvete. Hur kan man göra det? Vakna med dåligt samvete när man är så dålig att man knappt orkar stå upp. När man vid minsta ansträngning får svett-attack och känner sej svimfärdig.

Det blir ingen trip till Karlskrona. Helt värdelöst. Och det är ju därför jag har dåligt samvete. Känns ju så jäkla tråkigt, alltså. Men det vore ju rätt ovärt att åka dit och smitta nån av killarna under den största helgen som hänt dem hittills i deras 14-15-åriga liv.

Nu försöker jag få tag på mamma så att hon ska hyra med sej film hem, men hon behagar inte svara, tyvärr. Dumt så det förslår, känner jag. Men hon har så klart sina anledningar. Nu ska jag i alla fall käka fiskbullar i äggsås. Och potatis då. För det finns kvar och sån god mat borde inte finnas kvar. Sån god mat borde ligga i maggelimaggen. Speciellt när man är sjuk.

Förresten, förresten, förresten. Heja Frölunda, för bövelen! Vinst med 4-3 mot Linköping i går och visst darrade Christian Engstrand betänkligt i LHC's mål och jämfört med två insläppta mål på 51 skott i måndags, så blev det fyra insläppa mål på 18 skott i går. Och Andreas Jämtin var ett svin, som vanligt, och han sågas av både Frölundas spelare och av Lasse Anrell. Det är nåt allvarligt fel på den grabben, alltså. På allvar.

Nu ringde mamma. De har pubkväll på jobbet. När hon sa det började jag grina. Jag har varit med på de senaste pubkvällarna där, det är så himla mysigt och roligt. Och nu missade jag det. Och alla frågar efter mej. Och här ligger jag och svettas för att jag gör en så simpel sak som att trycka på tangenter. Bu, jävla bu... Men hon ska åka hem om en timme. Och då ska hon hyra med sej film till mej. Great, freakin' great!

Ni får i alla fall ursäkta att jag är så satans tråkig. Kanske har samlat ihop lite bloggkraft till i kväll. Vi håller tummarna för det, va?

4 kommentarer:

absolutjohan sa...

Fiskbullar borde förbjudas.

airaM sa...

AbsolutJohan - "Människor" som inte gillar fiskbullar borde förbjudas.

Helén sa...

sv; Hej tjejen!
Vad trevligt med ett svar! =)
Ja, jag kommer att komma in till dig fler gånger – räkna med det! ;)
Samma gäller för dig – du är varmt välkommen tillbaka in till mig!
Kram på dig från en tjej som ÄLSKAR fiskbullar!!! :)

(Vet du varför inte killar gillar fiskbullar? Jo för de liknar kulorna i påsen! HAHAHA ) *mumlar* - jag o min humor! ;)

EllaPlupp sa...

Håller med dig fiskbullar är gott!
Hoppas du kryar på dig snart.
Film ikväll, det är ju Criminal Minds :) å Gordon.