onsdag 24 mars 2010

man blir mörkrädd när man ser nivån på människors humor i det här landet. och då syftar jag inte på huvudpersonen i inlägget.


Kvällens avsnitt av Dating in th Dark var delvis satan-i-gatan-roligt och delvis plågsamt att se. Calle skötte sej hur bra som helst och den här Jessica som han hookade med var ju sanslöst gullig. Verkade som en riktigt bra tjej. Vad som var plågsamt kan nog ni som såg programmet räkna ut själva.

Visserligen är jag av den åsikten att man kan skämta om vad som helst, men jag tycker nog att Tomas förstörde lite för sej själv inför framtiden. Nu råkar jag veta att han inte är sån i verkligheten och att han bara ville göra bra tv, vilket han verkligen lyckades med! Men man får tänka lite på sej själv också och inte bli för mycket clown. Det funkar ju om man är i tv ofta och även kan visa en annan sida av sej själv, men inte när allt som visas är 45 minuter och sen är det över. Hoppas att han inte ångrar sej. Det är ju hemskt att se alla kommentarer på kanal5.se, förstås skrivna av människor som är i total avsaknad av humor. Fan, den sidan är ju lite som internets svar på I en annan del av Köping.

Kvällen har i övrigt varit jättebra. Fiskbullarna smakade, som vanligt, himmelskt och vi åt så mycket att vi inte ens orkade med efterrätten, som var glass med varma bär. Får väl ta den i morgon istället. Samtidigt borde jag inte ta den alls. Min form just nu är under all kritik. I söndags var vi ju och firade brorsan på Star Bowling och i går hade jag träningsvärk. Fan, det kanske jag har skrivit redan? Orkar inte kolla. I alla fall. Pinsamt värre att få träningsvärk av det.

Känner för att ta en kort löptur i morgon. Trots sjukdom. Trots meniskont i knät. Trots stressfraktur. Fan.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vad menar du med att det är Internets svar på I en annan del av Köping?

Sir Tomas sa...

Hahaha. Så han är inte sån i verkligheten utan allt var ett skämt för att göra bra teve? Nog fan blev det bra teve alla gånger...

airaM sa...

Anonym - Jag menar att majoriteten av människorna som skriver där inte verkar ha tillräckligt hög IQ för att öppna en dörr.

Sir Tomas - Precis. Han är långt ifrån sån där i verkligheten. Och visst blev det roligt!

Anonym sa...

Och det kan dom inte i "I en annan del av Köping" eller? Du kan gnälla hur mkt du vill på att jag inte har humor nu, men det där var faktiskt inte roligt. Jag gillar dig, oftast, men där sjönk du rejält.

airaM sa...

Men snälla, snälla nån. Ja, ja. Du får tycka att jag sjönk rejält då. Jag tänker inte ens försvara mej.

Anonym sa...

Nej för du har inget att säga till ditt försvar. I stället fjantar du dig ännu mer i nästa inlägg. Jag förstår för övrigt inte kopplingen låg IQ/ingen humor. Tänk dig lite för innan du försöker göra dig rolig på andras bekostnad nästa gång. Och du behöver inte svara för jag slutar läsa din blogg nu...

airaM sa...

Nog har jag något att säga till mitt försvar. Men jag behöver inte försvara mej. Du skriver att du gillat mej innan, förmodligen har jag skämtat om betydligt värre saker än det här tidigare, men så fort jag trampade på en av dina ömma tår så blir det hus i helvete.

Nej, kopplingen är inte "låg IQ/ingen humor". Kopplingen är "låg IQ/dålig svenska/noll stavningskunskaper/noll läsförståelse/noll humor". Förlåt för att jag spräckte din bubbla, men deltagarna i I en annan del av Köping har faktiskt diverse förståndshandikapp. Du kanske inte visste det?

Och svarar gör jag alltid, oavsett.