måndag 22 februari 2010

grant my last request and just let me hold you, don't shrug your shoulders, lay down beside me


Jag kom innanför dörren ganska nyss. Eller för kanske 40 minuter sedan. Jag öppnade lite post, jag drack lite mjölk, slog på tvn, läste lite på Engla´s Showroom och kollade en video på facebook. Och där. Där sprack det. Där kom floden. Allt som hållits inom mej sedan i torsdags runt tolv... Det kom ut nu.

Men jag orkar inte gråta. Jag orkar verkligen inte. Jag tycker inte att det är skönt, bara jobbigt. Den här gången hjälper det inte alls, det känns inte bättre. Det blir inte bättre.

Mina fina, glittrande örhängen ligger på soffbordet här bredvid mej. De är verkligen fina och jag köpte dem av en särskild anledning, för att jag skulle vara fin för någon. Och jag var det. Jag var jättefin för någon, men det räckte inte. Det känns som ett mönster, ett mönster som går igen och igen och igen. Det räcker aldrig. Jag räcker aldrig.

Det är alltid något som fattas.

Jag önskar att jag inte behövde vara ensam nu...

11 kommentarer:

Sune...the girl sa...

Visst känns det bajs när man verkligen gör allt för en person men sen duger man likt förbannat inte.. då om nåt känner man sig fulast i världen. Men du, det finns någon för alls, även för oss två :)

airaM sa...

Nej, precis. När någon säger "Jag vill verkligen få känslor för dej, men de kommer inte", då vill man ju helst bara dö. Men du har helt rätt, det finns någon/några för oss alla. =)

Sune...the girl sa...

Ja jag har hört "Jag har lite känslor för dig men inte tillräckligt för att göra dig till min flickvän".. nehe vad ska man göra då? Skaffa strippstång och slänga trosorna i nyllet på henne? *s*

airaM sa...

Haha, precis.. Jag är SÅ trött på att vara kompistjejen. Men jag kan ju inte ändra på hela min personlighet för att bli någons flickvän. Och det ska inte du heller göra. =)

Sune...the girl sa...

Näe det tänker jag inte göra heller. Jag har det rätt bra nu, alla känslor för exet är totalt väck och jag vill inte ens ha henne i mitt liv. Det tog bara 3 år att fatta det *s*

airaM sa...

Härligt att du är över henne nu i alla fall. Det är då man grämer sej lite över alla bortkastade år. =) Kram på dej!

Sune...the girl sa...

Jamen precis, tänker så flera gånger om dagen. 4.5 år som är bortkastade. Nej inte riktigt men åtminstone 3. Kram på dig och jag skriver mer imorgon då jag gått igenom lite. Har du haft en annan blogg som det står mer i kanske? Godnatt!

airaM sa...

Jepp, jag bloggade på metrobloggen.se/somenoppenblogg tidigare. Där finns en hel del att läsa. =)

Roligt att du vill "läsa på" lite, verkligen skitkul! =) Det gör mej glad! =) Sov gott! Kram.

Anonym sa...

Hej!

Jag håller på att läsa din blogg på MB och innan jag glömmer det. Jag läser om ditt brev, ja det brevet med frimärke, spännande spännande. Jehovas "Jag skriver det här brevet för att jag inte har träffat dig hemma. Vi går så här för att prata om det Bibeln lovar, att det snart kommer att bli ett paradis på jorden och det är väl skönt med tanke på hur det är i världen nu." Asså..HAHAHAHA är det då jorden går under eller? Okej det var bara det. Nu fortsätta läsa. Är arbetslös jag också så jag har verkligen inget annat för mig. Spotify på högsta volym för att överösta ett kattkräk och hennes kåta läten. Japp nu läsa som sagt. Hej hej :)

Sune...the girl sa...

Det var då helvete vad jag trycker fel...

airaM sa...

Haha, jag veeeet! Så jävla sjukt.. Jehovas Vittnen, vilket jädra skämt.. =)

Tycker det är skiiiitkul att du läser! =)