måndag 22 februari 2010

vad gör man inte för idrotten

Jädra sopa jag är då, som försover mej och missar första perioden av hockeyn. Men till min stora förtjusning ledde Sverige med 1-0 efter 20 minuter och nu är den målskörden fördubblad. Henke håller tätt i målet, trots just drygt tre minuter i numerärt underläge. Och nu, efter tre raka Tre Kronor-utvisningar, är det dags för kompensationsutvisning på Finland. Klagar inte.

Och USA piskade Kanada.

Jag är så trött att det enda som håller mej vaken är att jag fryser som om jag vore på expidition på Nordpolen. Inte skönt nånstans.

Snart är det periodpaus, då blir det frulle. Baj, baj, nederbörd.

Titta där! 3-0. Tackar, tackar!

1 kommentar:

absolutjohan sa...

Sen finns det vissa skitsnygga killar som sover bort hela matchen. Men jag tänker inte säga vem.