tisdag 29 december 2009

Något av det bästa - ändå blir jag mest förbannad


Missade kanske inte så där värst jättemycket, om han tror att en hockeymatch består av halvlekar? Sittplatser fanns det att bruka, definitivt. Runt 30.000 faktiskt. Ville du också sitta bakom ståläktaren och inte se annat än stålstänger? Ps. Fiasko stavas med i. Ds.

Det jag (och typ 31.000 till) fick uppleva på Ullevi i kväll var någonting alldeles magiskt. Och så är det. Ni som vill få fyrverkeriet av underbar hockeykonstnärlighet, nostalgi och kärlek till misslyckad organisation, pinsamhet och "pengarna tillbaka" - kan inte ni bara dra åt helvete? Eller nåt?

Om man köpt ståplatsbiljett. Ståplats. För 19.000. Kommer man då insläntrandes 30 minuter innan matchstart? Är det särskilt clever? Tror ni att ni kan tjitta er in där då och kunna veva med armarna? Näh. Det funkar inte så. Och ni! Ni som var där två timmar innan! Vad fan knör ni inte ihop er för? Tänker ni bara på er själva? Jävla miffon.

Så nej. Att folk inte fick plats, det berodde inte på Frölundas organisation eller på publikvärdarna och definitivt inte på poliserna (ehh, nej, det är inte deras jobb att organisera publiken). Det berodde på att slashasarna som inte fick plats inte var där i tid och de som fick plats ville inte dela med sej. Idioter. Båda kategorierna. Lägg till några kronor och köp sittplats nästa gång.

Magiskt var det, likväl. Lill-Freddan (Fredrik Pettersson, för er som inte vet) är king. KING. Precis innan nedsläpp sa jag till lillebror; "Freddan kommer vara GRYM i dag.". Blev bara tre mål, liksom. Dölig kille. Näh.

Frölunda har inte spelat så här bra på hela säsongen. De borde alltid spela utomhus. Heden nästa.

Puss.

3 kommentarer:

Olivias sa...

Ja visst var det en grym kväll trots minusgrader. Hoppas du hade en bra kväll sen, jag hann knappt hem innan jag somnade :) Puss!

Carro sa...

Jag vill gifta mig med honom (freddan)

Maria sa...

Ringde man för att köpa biljett vid 12 samma dag de släppte biljetterna var sittplatserna slut. Vi stod i kö vid sju, hade svårt att få plats då folk inte ville flytta sig. Men efter att vi knött som fan fick vi till slut komma emellan och stå högt uppe. Mycket bättre platser där bak än där fram hos egoisterna. Förbannad var jag. De kunde liksom inte ens släppa förbi oss.
Men matchen var magiskt bra :)