måndag 19 april 2010

when the lights go ON


Den 24:e april. Det är på lördag. Då smäller det.

Jag vet inte om ni missat det, men jag har ju nyligen varit med i årets pinsammaste tv-program, Dating in the Dark. På tisdag sänds sista avsnittet och då är vi sammanlagt 48 personer som medverkat i programmet. Så. På lördag. Då är det dags för reunionfest, i Stockholm. Exakt precis alla kommer inte kunna komma, men runt 40 personer blir vi i alla fall som först ska träffas i hotellbaren på Anglais, dit även Kanal 5 kommer och filmar (grattis....), och sen bege oss till Undici för käk och krök.

Vissa deltagare har redan träffats flera gånger efter inspelningarna, jag har till exempel träffat de flesta från Göteborg, samt Herr Tilly från Malmö. Men annars blir det första gången folk träffas och sanna mina ord - det kommer spåra fullständigt. Det lär nog hånglas hej vilt bland diverse deltagare som fattat tycke för varandra allt eftersom att avsnitten visats.

Även om vi inte träffats innan, så är det som om vi känner varandra. Vi har sedan första programmet haft en privat grupp på facebook där vi snackat och lagt upp bilder m.m. Det är en samling riktigt sköna människor och ytterst få är såna som de framställts i tv. Jag tycker att det är alldeles fantastiskt att vi är så många olika typer av människor som förenats i den här upplevelsen. Det är så mycket större än själva programmet.

Snopp-Tomas är ett bra exempel på deltagare som satsade mer på att göra bra tv än på att hitta kärleken. Han kommer liva upp stämningen rejält.

Isabelle från mitt avsnitt ska jag bo hos. Vi är två helt olika personer, det märks om inte annat på våra bloggar, men hon är en söt och go tjej som gör mej glad.


Beata från förra veckans program har jag kommit ganska nära. En fantastiskt fin tjej som jag tror att jag kommer hålla kontakten med länge.

Herman - the one and only - var vi hemma och festade hos förra lördagen. Han är precis lika speedad och rolig i verkligheten som på tv.

Sen kommer så klart Nick, Jenny och Tilly också.

Och jag får träffa Rickard för första gången sedan jag var och hälsade på honom i Örebro i februari. Men den här gången blir det inga pussar.

Så på lördag. Då tänds ljuset. Och det kommer smälla ordentligt. Är ni nyfikna får ni hålla utkik på kanal5.se under lördag kväll och söndag.

1 kommentar:

Emilia Zinga sa...

Härliga bilder :D.
Kram/E