måndag 19 april 2010

jag vill inte se arg ut för jag är inte arg

Jag har ett problem. Ett problem som gör att jag kommer åldras i förtid. Ni förstår... På balkongen, där jag sitter, där är det sol. När det är sol använder jag, till följd av mina ögons absoluta nolltolerans mot ljus, solglasögon. Alltid. Men pga det ljus som solen ger så blir det svårt att se något på dataskärmen, i synnerhet med solglasögon på. Då ser jag, rätt och slätt, ingenting. Så. Jag sitter här utan solglasögon. Och vad gör man när det är för ljust? Man kisar, helt riktigt. Och då. Då får man två stycken arga rynkor mellan ögonbrynen. Likt de ni kan beskåda nedan.


Jag har försökt platta till rynkorna nu, genom att klappa dem, men de vägrar låta sej charmas. Vad gör jag? Det är ett sånt jävla dilemma. Och nej. Att lämna datorn inomhus och helt enkelt bara njuta av solen är inte ett alternativt. Jag är ju gravt databeroende, för bövelen.

Inga kommentarer: