måndag 19 april 2010

jag har flyttat

Så här är det.

Om ni är här för första gången i dag, så föreslår jag att ni scrollar ner lite och läser de inlägg jag skrivit i dag innan ni läser klart här. Ni vill ju inte missa nåt, liksom. Men sen kan ni klicka här. Då kommer ni tillbaka till min gamla blogg på metrobloggen. Det är där jag kommer blogga i fortsättningen, nämligen.

Ja. Det är fulare där. Men det är mindre ensamt. Här är det som om jag står mitt ute på savannen. Inte en levande själ finns i närheten. Inte ens giraffer och sånt där. Men på metrobloggen, där är det som vårt gamla radhus på Runslingan, i Torslanda. Dörrarna står öppna och man kan hälsa på hos varandra när man vill. Man behöver inte ringa först. Det är ett grannskap. Här bor man på landet. Och jag vill inte bo på landet, jag vill ha spontana besök från folk som bara råkar trilla in. Så blir det på metrobloggen. Inte här.

Det kanske inte är definitivt och kanske inte för all framtid, men just nu är det stället jag vill "bo" på. Några av er kanske tycker det är dumt, men flera av er vet jag blir glada. Det är ju mycket lättare att kommentera där. Och när ni kommenterar så blir ju jag glad. Fin cirkel, det där.

Vi ses! På metrobloggen. Puss!

Inga kommentarer: