tisdag 30 mars 2010

crazy nervous

I kväll spelas en otroligt viktig match i hockeyns slutspel. Eller två egentligen, men bara en jag bryr mej om. Frölunda möter Linköping i Cloetta Center i en sjunde och avgörande match. Vinnarna går till semi, förlorarna får ta semester.

Tre år i rad har Linköping förlorat i den sjunde matchen. Tre år i rad har de dessutom gjort det på hemmaplan. Ändå känns det långt ifrån säkert för Frölunda i kväll. Jag vet inte vad jag ska tro.

Jag vet att jag hade en känsla i så väl fredags som söndags att Frölunda inte skulle vinna. De har varit som allra bäst när de har varit tvungna att vara bäst i det här slutspelet. I sudden. I tredjeperioderna. Därför känns det om att jag vågar tro på seger i kväll, för i kväll handlar det verkligen om att vara bäst när det gäller.

Snälla, Frölunda. Visa den killerinstinkten ni visat i sudden-perioderna och i sistaperioden hemma i söndags. Visa er "våga vinna"-mentalitet. Cp-åk på varje puck, slappna aldrig av. Ge precis allt. Dutta inte med pucken på blå, tryck till i tacklingarna, ta inte onödiga utvisningar. Då vinner vi. Då slipper jag gråta. Då kan vi hoppa in en ring av glädje istället. Så gör som jag säger nu, tack.

Honken - Du kanske skulle kunna passa på och hålla din första nolla för säsongen? Skulle uppskattas.

Inga kommentarer: