onsdag 24 februari 2010

if only i was a man



Jag ska berätta en sak för er. En sak som är lite, lite pinsam. Eller, vad vet jag. Kanske ganska mycket pinsam till och med. Hursomhelst, så är det så att på nätterna, då är jag ju vaken. Eftersom jag gillar att sova på morgnarna, så blir det svårt att somna på nätterna. Ganska logiskt. Och på nätterna går det roligare tv-program än på dagarna, även när det inte är OS, jajamän.

Kom till sak nån jävla gång!

Ok. så här är det. Runt fem i halv två varje natt, dvs right about now, börjar Torchwood. Det är en manusmässigt rent usel serie. Skådespelarna är inte heller de bästa vi sett. Nej, egentligen är programmet en dålig kopia av Arkiv X. Handlar om utomjordingar, tidsmaskiner, övernaturlig shit helt enkelt.

Men det är lite som en bilolycka. Man får inte titta, man borde inte titta - men man gör det ändå.



John Barrowman som spelar Kapten Jack Harkness är ju fullkomligt gudomlig att vila ögat på och varje natt säger jag till mej själv att "Han är ju SÅ lik Agent Gibbs i Navy CIS, han MÅSTE vara hans son. MÅSTE.".

Det är han inte. Men titta bara!



Jag kan inte sluta titta på serien. Den är så oerhört fascinerande på något sätt. Hur normalt är det att huvudkaraktären i en serie är odödlig, råsnygg och dessutom superbög? I like it. Det är sexigt. Och, ja. Han är visst bög IRL också. Kul då. Helvete.

Slut erkännande. Nu återgår jag till tittandet. So long.

Inga kommentarer: