söndag 28 februari 2010

en lördag i februari plus lite av en söndag

Ha! Nu är filmen klar. Men inte hockeyn, för det blev förlängning. Vilket innebär att jag fått se filmen plus att jag får se avgörandet. Hur gytt är inte det då? Välplanerat, liksom. Mamma, däremot, hon har somnat för längesen. Lite pill i håret på henne så är hon så gott som död.

Jag har ju inte talat om det för er, men gårdagen spenderades i Vänersborg. Det var därför jag inte bloggade. Min kusin, som bor i London, hade flugit hit med sin familj, hem till mor och far (min morbror med fru), för att döpa sin son. Det var alltså dop som gällde. Dundergulligt, förstås. Superdupergulligt. Den biologiska klockan tickade vidunderligt högt, det var nästan pinsamt. Inte lika pinsamt som allt Jesus-snack i kyrkan, but still. Pinsamt.

I alla fall. Där var vi, alltså. Mat, barn, bebis, släkt, kramar, vin, Melodifestivalen, Anna Bergendahl, tårta, cider, mer kramar och mer bebis. En himla fin dag. Och när dagen var slut och det nästan var natt så åkte vi bilen hem till Göteborg igen. Och då åkte jag hem till Matilda-finingen. Och så gick vi ut. Och jag såg ut så här;


Nu ska jag titta på hockeyn. Och förresten så har jag namnsdag i dag. Jag och typ resten av världen.

2 kommentarer:

Sune...the girl sa...

Jättefin verkligen :) och grattis i efterskott ;p

airaM sa...

Tack snälla! =)