tisdag 23 februari 2010

always look your best?



Jag blir lite road när jag ser bilderna i artikeln om studenterna som räddades från livbåtar utanför Brasiliens kust efter att deras segelbåt förlist. Inte för att det på något sätt är roligt att de ju faktiskt kunde dött, nej, det är ju förstås jättehemskt. Utan för att det mer ser ut som, ja... Ett skepp kommer lastat. Med supermodeller.

De såg, med andra ord, inte så värst medtagna ut.

De två tjejerna i mitten. Står de och posar? På riktigt? Modebloggs-posar? Dagens outfit-posar? Gör de det? Jeezez.

2 kommentarer:

Hontass sa...

Nej jag läser inte din blogg över huvudtaget. Men jag har läst era kommentarer och ert munhugg och JA jag tycker att hela erat tjafs ang kommentarerna är på barnrumpenivå. Ni är väl allihopa vuxna människor. Jag skulle oxå bli jätte ledsen om jag lade en förklaring på varför jag inte kommenterade och sen fick skit kastad på mig. Ja jag skulle ta illa upp. Tycker ni inte själva att smutskastningen som ni håller på med är larvig?

Hon bad om en åsikt och jag sa min åsikt om vad jag tyckte, där med betyder det inte att jag har rätt för den sakens skull. Jag gav min åsikt på hur jag tolkat det jag läst. Har jag sedan tolkat det helt fel så ber jag om ursäkt. Men nej jag tycker inte att det ser ut som ett tjaffs mellan vuxna människor.

/ Sandra

Hontass sa...

Du har rätt i att jag inte ska dömma efter att ha läst ett inlägg. Det va oerhört dummt av mig eftersom man då inte vet om jargongen på bloggen.

JAG upplevde det som smutskastning om det inte sen är menat som det så är det ju jätte tråkigt att det uppfattas som så. Problemet med text är ju dock att ironi och sarkasm kan vara svår att uppfatta när det inte finns ett ansikte bakom "egen erfarenhet av all skäll jag fått"

Jag säger inte att den andre partens sätt att hantera det på är det bästa men jag förstår ändå att hon blev sårad om hon uppfattade det som jag har förstått.

Jag skulle vilja säga " så så kramas och bli samms nu" men antar att det inte funkar på det viset.

Och ja det va dumt av mig att dömma efter ett inlägg.