tisdag 19 januari 2010

show me the money

Aftonbladet kör med en grej i dag, att de pengar man tjänar kl 14-15 ska man skänka till offren på Haiti. Det är ju en riktigt bra grej, tycker jag. Att skänka en timlön, liksom. Och kändisarna hakar på. Väldigt intressant att läsa hur mycket var och en av kändisarna skänker och jag blir inte förvånad över att Malou von Sivers är snålast av dem alla. Hon kan "tänka sej" att skänka 500? Föga troligt att hon inte tjänar mer än 500 i timmen. Nej, istället impas jag av Ulf Ekberg, som aldrig varit någon favorit hos mej. Och Tony Irving. Två ganska sliskiga personer som med ens blev mindre sliskiga i och med det här.






Har ni skänkt några pengar till jordbävningskatastrofen?

2 kommentarer:

Jennifer sa...

Fast man borde inte klaga på någon alls så länge de skänker nåt... Du vet, många bäckar små. Hur mycket har du skänkt?

airaM sa...

Visst. Men hade jag varit en stor tv-personlighet, som alla vet tjänar bra pengar, så hade jag skämts om jag bara skänkte 500. Jag kan ju bara utgå från mej själv. =) Personligen har jag bara skänkt 50 kronor och det känns dåligt. Men eftersom jag inte ens kan betala mina egna räkningar och har minus på kontot, så är det svårt att skänka mer.