onsdag 20 januari 2010

hit the road, patrice, and don't you come back, no more, no more, no more, no more

Alltså, nu vet jag ju inte hur många det finns här på hjärtebloggen som bryr sej om hockey, men egentligen så spelar det ju ingen roll. Jag bryr ju mej om hockey, så då skriver jag ju om det.

Eller hockey och hockey, förresten.

Det här är förmodligen det fulaste jag sett på en hockeyrink, någonsin. Ja, till och med fulare än Todd Bertuzzis överfall för några år sedan. Det är Patrice Cormier, lagkapten för Kanada i JVM nyligen, som armbågstacklar Mikael Tam i en match i söndags och Tam ligger i kramper på isen och är nära döden efter tacklingen. Cormier käftar emot domaren och visar över huvud taget ingen ånger och det, tillsammans med hans två armbågstacklingar på Anton Rödin och ännu en spelare från Finland i träningsmatcherna innan JVM, gör att Patrice Cormier nog är den människa i världen som jag ogillar mest just nu och jag hoppas att han aldrig någonsin får spela hockey igen. Och någonstans hoppas jag det ändå, att han får spela i NHL. För där kommer han nog inte vara lika kaxig. Hej, hej, Sean Avery!

Vilket jävla vider till människa. Hur är han funtad egentligen?

Ett snack med mej och Pillve är vad han borde ha. Fifan. God natt.

2 kommentarer:

Jennie sa...

Han borde inte få sätta sin fot på rinken igen! Det är ju något allvarligt fel på honom. Det borde dessutom polisanmällas, för det är fan misshandel, det är inte en hockeytackling. Man kan ju fan inte få sänka någon och sedan skylla på sporten.

airaM sa...

Nej, det borde han verkligen inte. Jag tror dessutom att polisanmälan redan är gjord. Bra det.