torsdag 31 december 2009

Ut med det gamla, in med det nya

(En liten parentes innan vi börjar. I går kväll körde vi (jag, Måns, Mackan och Rolle) en fyralags-turnering på FIFA 2010 på PS3 här hemma. Jag var Arsenal, Måns Chelsea, Mackan Milan och Rolle Barcelona. Måns vann mot de andra med 5-0 och 2-0. Mot mej spelade han 0-0. Och eftersom jag vann mot Mackan med 2-0 och förlorade mot Rolle med bara 1-2, så kom jag tvåa i turneringen. Grym är jag, jag vet.)

Jag vill härmed önska er ett gott slut på 2009 och hela 00-talet och vidare önska er ett gott nytt år och gott nytt decennium.

Visst har det gått fort, både 2009 och 00-talet? Det känns som att jag minns precis varenda sekund. Varje kyss, varje handbollsmatch, varje skratt, varje tår. Det känns välbevarat och det är väl bra?

Nästa år ska bli startskottet för det decennium som förmodligen kommer bli det mest händelserika i mitt liv. För inom de tio närmsta åren hoppas jag (hoppas jag verkligen) att jag kommer gifta mej och skaffa barn. Annars kan ni vara säkra på att ni hittar mej vid närmsta höga bro precis innan nyårsafton om exakt tio år. Jag tror dock inte att det ska vara några problem. Någon stackars sate finns det nog där ute som står ut med en så okomplicerad och lätthanterlig tjej som undertecknad.

Jag avslutar detta året på allra bästa sätt - med folk jag tycker om. Jessica och Måns är med av mina närmaste och till det lägger vi några nytillkomna bekantskaper och en god middag. Det kommer bli fantastiskt bra, vet ni varför? För det är inga krusiduller. Vi bara kör på, så får det bli som det blir. Och vet ni varför 2? För jag ska ha min rosa klänning. Wiiie!

Jag har några nyårslöften inför nästa år och de är som följer;
  1. Jag ska bara logga in på facebook en gång per dygn. Detta till en följd av ett alldeles för frekvent användande under 2009. Skämmigt frekvent.
  2. Jag ska plugga upp mina betyg under hösten så att jag äntligen kan gå vidare och antingen plugga journalistik eller söka in till polishögskolan (dock inte under 2010, är ni galna?).
  3. Jag ska sluta äta godis och skit på vardagarna. Punkt slut.

Så. Gott slut och gott nytt! Ta det (inte) försiktigt i kväll.

4 kommentarer:

Annika sa...

För att läsa journalistik på Ljungskiles folkhögskola (där jag läste) behöver du inte ha höga betyg. Dom går på intervju, arbetsprover, personligt brev och fritt skrivande. Bara så att du vet. :)

GOTT NYTT ÅR, fina Maria!

absolutjohan sa...

Gott Nytt din lilla fjant!

Mamma sa...

Gott nytt år min fina dotter.

Emma sa...

Gott nytt år min fina Maria! Puss