onsdag 16 december 2009

Show some mercy

Det känns på något sätt oerhört intressant att jag vaknade i dag. Det måste nämligen betyda att jag faktiskt somnade nån gång "i går" (i morse).
Märkligt. Det kändes nämligen som att jag var vaken i evighetens evighet.

Jobba nurå. Kommer vara lite tyst här under dagen. Så. Jag tänkte be er om en tjänst (för en gångs skull). Ni kan väl skriva nånting kul i kommentarerna under dagen? Det kan ni väl? Så att jag har nåt skojigt att läsa när jag kommer hem. Ni behöver inte lämna namn eller nånting (bara om ni ska skriva nåt elakt... as if...), bara ni skriver nåt sköj.

Ok. Puss hej!

11 kommentarer:

Frida sa...

Har väl inget kul att bidra med kanske, men väl ett boktips: har just läst den själv och tänkte att den kanske kunde hjälpa dig precis som mig. "The Secret" av Rhonda Byrne. Den ger nytt hopp, jag lovar! Kram.

maja sa...

Instämmer med föregående talare. Om du inte orkar läsa boken så skika på ett klipp på youtube med samma namn. Riktigt inspirerande kan jag lova! finns flera klipp på youtube, men kika på det som 25min långt, det kommer vara värt tiden!

Maria sa...

Och jag är bara tråkig. Kommer inte ens på ett roligt skämt att berätta. Så tyvärr är denna kommentar helt onödig..

Solidjohan sa...

Massor av snö här i gnagarland - härligt vitt!
Om en dryg vecka blir det avfärd till Sälen för att klämma lite lagg. :)

H.N. sa...

Det är kul med handboll:
http://picasaweb.google.com/nilsson.hakan/EkenCup#5348401414184433474

Eken Cup -09, det ni :-)

#71 sa...

Jag kommer förbi Mackan idag å säger heeeeej...

KRAM

Elin sa...

Ha en bra daaaag! :)

pappa sa...

Min Ängel! Jag älskar dig!! Din Pappa

Peter sa...

En liten vinterdikt kanske :)

Midvinternattens köld är hård, stjärnorna glittra och glimma.

Ulla ligger i enslig gård och har smekt sig själv i en timma.

Tomten smyger så tyst på tå, In till Ulla och tänker som så;

"hon är nog tämligen slapp, men detta får bli 'min' juleklapp."

Men så märker tomten att just breve', ligger maken Oskar sovande.

Tomten funderar "vad ska nu ske?, det här var inte lovande."

Efter en stund han tar sitt beslut, Att han ska chansa och få sej ett skjut.

Han börjar så sakteliga, att denna husmor bestiga.

Ulla på rygg njuter så lätt, och börjar stöna & tjuta.

Oskar vaknar med morgonspett, och vill vara med och njuta.

Efter en akt på tre man hand

Drömde de sött om vinterland.

Snön ligger vit på taken

Endast tomten är kladdig i baken....

Anonym sa...

Jahaja.
Är det fräckisar vi ska ägna oss åt när husmor är på jobbet.
Hon får väl städa efteråt för här kommer en till:


Det var en gång i superhjältarnas värld lite tjall på linjen mellan Spindelkvinnan och Stålmannen. De hade haft ihop det ganska länge och det hade börjat gå lite slentrian i tillvaron för dem. Ni kan ju bara tänka er, alla barn, vilken super-slentrian det blir när det går slentrian i superhjältarnas liv. Spindelkvinnan spann sina nät allt slappare och Stålmannen jobbade mer och mer stålövertid.

En dag när stålmannen hade flugit upp till nordpolen för att pilka (ett supersätt att hålla sig hemifrån) så började han fundera på sitt förhållande till Spindelkvinnan. Han insåg att han inte hade varit särskilt snäll mot henne alla gånger och hon hade ju faktiskt varit väldigt bra för honom. Han fick nästan kryptonitiskt dåligt samvete. Och när han tänkte på hur bra de hade haft det i början, vilka nät hon hade spunnit kring honom! För att inte tala om Spindelkvinnans kyss!

- Nä, vad gör jag här egentligen? Jag far hem igen och förför henne som det var förr!

Han samlade snabbt ihop sina revar och satte fart söderut (ja vilket håll kan man annars fara från nordpolen?).

När han närmade sig "hemma" kopplade han in sin röntgen syn för att se vad hon hade för sig så han kunde klura ut hur han skulle överaska henne. Men det han fick se fick honom att kippa efter andan.

Där låg hon, på sängen, uppenbarligen alldeles till sig i trasorna hon inte hade på sig, och åmade och vred sig som aldrig förr.

- Åh, det lilla livet, tänkte Stålmannen. Hon känner som jag och längtar efter mig! OK, vi gör som förr tänkte Stålmannen: "hårt och brutalt på en pinnstol" som hon brukade säga.

Stålmannen dök ner mot sovrumsfönstret medan han drog av sig trikåerna (vilket inte är lätt att göra i brant sväng i dykning). Han for in genom fönstret och kastade sig över henne.

Tre snabba så var det färdigt.

Så tillbaka ut genom fönstret för att fånga trikåerna innan de nådde marken.

När dammet lagt sig i sovrummet såg sig spindelkvinnan förvirrat omkring och sade:

- Vad var det som hände?

- Jag vet inte, sade Osynliga mannen, men det gjorde djävligt ont i häcken.

Emma sa...

Kvinnors svenska i vardagen:
1. Ja = Nej
2. Nej = Ja
3. Kanske = Nej
4. Vi behöver = Jag vill ha
5. Jag är ledsen, men.. = Du kommer få ångra det här..
6. Vi behöver prata... = Nu har du ställt till det..
7. Ok, gör som du vill = Passa dig jävligt noga
8. Jag är inte alls arg. = Klart jag är arg, din idiot!
9. Vad du är uppvaktande ikväll = Tänker du bara på sex?

Mäns svenska i vardagen
1. Jag är hungrig = Jag är hungrig
2. Jag är trött = Jag är trött
3. Snygg klänning = Snygg urringning
4. Jag älskar dig = Jag vill knulla
5. Jag har tråkigt = Vill du knulla?
6. Ska vi dansa? = Vill du knulla?
7. Kan jag ringa dig nån gång? = Vill du knulla?
8. Ska vi gå på bio? = Vil du knulla?
9. Får jag bjuda dig på middag? = Vill du knulla?
10. De där skorna passar inte till dräkten = Jag är bög!

Inte så konstigt att det blir fel ibland!