tisdag 15 december 2009

Everything changes but you

Vad har hänt med mej? Vad har hänt med min blogg? Finns det något kvar här mellan oss, mej och er - mina läsare? Finns ni ens kvar? Jag förstår nämligen till ett tusen procent om ni inte finns kvar. För det var då själva fan, vad tråkigt det är här nu för tiden.

Förfallet kom naturligtvis när jag flyttade hem till Göteborg. Ja, inte på en gång då, förstås. Först var det ju sisådär två tusen besökare här - om dagen. Nyfikna, både snälla och mindre snälla, själar som undrade varför jag flyttat hem från Västerås. Nu är de fega jävlarna långt borta, så jag börjar fundera lite över vilka tappra guldstjärnor det är som hänger kvar.

Jag tänker varje dag att "Nu ska jag ta tag i det igen" och varje gång jag tar en bild så längtar jag efter att få lägga ut den på bloggen. Men det blir inte så. Visst har jag mindre tid nu, för jag gör fler saker, träffar fler människor, men tid till bloggen har jag alltid lyckats hitta. Jag gör inte det nu. Jag prioriterar annorlunda. Det känns tråkigt, för jag älskar ju bloggen och den har tagit en lång tid att bygga upp. Samtidigt tänker jag aldrig bli en sån där som bloggar för att jag "måste". Jag måste ju, som bekant, ingenting. Det enda jag måste är att bajsa och att dö.

Men jag ska verkligen försöka skärpa mej. För det är ju kul, det här. Även när det är nåt jädra miffo som varje kväll går in och klickar i "trök"-rutan på nästan vartenda inlägg. Även då. Men jag måste kanske ha hjälp med att göra skiten lite snyggare. Det ser fumligt och klumpigt ut här inne nu och jag har inte kraft eller kunskap nog att fixa det. Nån kanske vill hjälpa mej? AbsolutJohan??

Ändring är på gång, alltså. Och jag ska skriva mer om handboll igen, för det står ju inte still bara för att jag inte spelar för tillfället. Jag ska få tillbaka glöden, jag känner att den är där.

Även fast jag inte mår så där skitbra just nu.

Det går väl över.

8 kommentarer:

absolutjohan sa...

Let´s do it then!

Anonym sa...

Jag är kvar:) Och av egna erfarenheter av att blogga så vet jag att det är segt ibland och att man MÅSTE ta en pause lite då och då för att få tillbaks inspirationen, glädjen och lusten att skriva... är säker på att du gör en grym comeback när du är redo. Kram på dig! / Olivia

Elin sa...

Jag finns också kvar! :)
Din blogg är ju topp 3 på morgonen när jag kommer till jobbet!

Anonym sa...

Apropå handboll, hur går det med rehaben.
Du tappar inte fokus ?

Ulrika sa...

Jag är oxå kvar, men jag hinner bara snabbt in och läsa ibland. Inte kommentera. Förlåt.


Ska iväg och trängas på Ullared på fredag. Behöver köpa leksaker till julklappar m.m. Sugen på en roadtrip?

Om du har trist en dag är Brumma alltid till låns vet du! Mer kärlek kan man inte få än den hunden ger!

Kram

Frida sa...

Jag är fortfarande här nästan varje dag! Hejar på dig, kram!

Annika sa...

Klart jag är här. :)

Majsan sa...

"Det är inte så lätt när man bor breve" Får inte gå in på din sida för arbetsgivaren... f*ck them!!!