måndag 16 november 2009

För att du älskar som jag.


Fast nu har hon mycket kortare hår.

I lördags. I Jönköping. Jag träffade ju Emma då. Bara i några minuter. Alldeles för kort. Men ändå - vi träffades, vi kramades och hon klappade mej på kinden.

Som jag saknar den människan. Det är en redig tjej. Stabil, vacker, rolig. Underbar.

Det finns ett fåtal såna där fina tjejer i detta land och jag känner några stycken. Tyvärr bor de lite här och var i landet och det gillar jag inte. Jag skulle vilja samla ihop dem i en liten hjärtformad ask och ha dem i bakfickan, allihop, så att jag alltid kunde ha dem med mej. Av vissa skäl, som ni nog kan lista ut, så går inte det.



Kärlek.

Men Emma. Hon finns alltid med mej. Hon är här inne varje dag och ibland kommenterar hon också. Jag blir alltid lika glad. Och Emma. Hon är en av de bästa vänner jag har, fastän vi pratar och ses så sällan. Jag är så tacksam för det.
Därför ska jag åka och hälsa på henne snart. Hon och hennes Marcus har blivit vuxna och bor mer åt Bankeryd-hållet nu. Vi skrattade båda två när hon berättade det, för vi tänker på samma sätt hon och jag. Och fastän vi tänker på samma sätt så är vi ganska olika och fastän vi är ganska olika så passar vi perfekt ihop.




Puss, fina Emma.

Så jag ska åka och hälsa på henne snart. För jag kommer snart ha massa tid att slösa med. Och då ska jag förstås slösa den på allra bästa sätt. På de jag älskar.

Jag börjar med Emma.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Oooh. Bankeryd, dit fick jag åka till biblioteket några gånger ;)

airaM sa...

Där ser man! =)

Emma sa...

Åh, fina, goa du! Vilket fint inlägg! Jag började grina lite.. Kom snart! Saknar dig så otroligt mycket. De tio min vi träffades kommer jag leva på länge. Älskar dig också! Puss

Pontus sa...

Kommer snart ha massa tid att slösa med.........?
När jag tänker på det låter det ju inte positivt, men det är det säkert =)