lördag 17 april 2010

livet är nu

Ord som motiverar, får mej att känna, tänka efter. Ser inom mej alla de känslor jag haft i alla tider, men som vilar nu. För att jag vill, för att jag trivs med det. De är inte undertryckta. De kommer nog tillbaka när jag känner för det. När jag behöver dem. Nu är det mer fladdrande känslor i starka färger som är där. Ni vet ju att jag gillar färger? Rosa är bäst, men alla funkar.

Jag ser skrattande elefanter och skojande älgar, för det är så jag tänker nu. Lekfullt och lätt. Inte så krångligt allting. Man behöver inte alltid tänka på pensionen, inte ens på vuxenlivet. Ibland kan man bara fortsätta vara barn, för att man vill det, lite till. Skratta så ofta det går och inte så mycket tänka på Pampers och Volvo.

Jag vill ju allt det där, men det är inte så bråttom längre. Inte så påträngande nära i min hjärna att det pulserar så att jag knappt ens kan prata när jag behöver. Slappna av, luta dej tillbaka, så känner jag. Och där fanns tryggheten. Med tryggheten kom utstrålningen och där nånstans är jag nu. Där trivs jag nu. Alla leenden som lämnar min kropp är på riktigt, för det är så jag är nu. Leende. Som ett stort, rött, saftigt äpple. Jättestort. Så känner jag mej.

Av alla dessa ord förstår ni kanske hälften, men det viktiga är att jag förstår. Jag åker inte offside nåt mer, jag är på rätt sida. Jag vet, för första gången i mitt liv, vad det är jag håller på med. Jag vet. Vad jag håller på med. Det känns tryggt.

4 kommentarer:

EmmaM sa...

Härligt att läsa underbara älskade! Puss!

Sara S sa...

Härliga ord Maria verkligen.... Underbart underbart underbart!

caroline sa...

Riktigt duktig på att skriva! Talang! Ha en bra söndag du med! :) kram

airaM sa...

EmmaM - Tack söto.

Sara S - Tack Sara! =)

caroline - Tack så mycket. =) Kram!