torsdag 18 mars 2010

när man inte är på hockey får man trösta sej med... andra saker.

I takt med att Frölunda utökat sin ledning mot Linköping har...

...vi ätit fruktsallad med lättglass (och grädde). Varför inte ta gräddglass istället för att vara fejk-nyttiga?

...vi druckit coca-cola (jag) och rödvin (mamma).

...jag sagt att "Nu ska jag prova att dricka cola med vaniljglass i! Det ska vara gott, har jag hört. Det var därifrån de fick idén till Vanilla Coke. Kommer du ihåg Vanilla Coke, mamma?".

...jag hunnit bli skeptisk till hela idén.

...jag bestämt att göra det med ett leende.

...jag konstaterat att det inte var nån hit eftersom jag nära nog spottade tillbaka glassen i glaset igen. Men det skulle jag förstås aldrig göra. Man missbrukar inte glass på det viset. Glass ska behandlas med respekt.

...vi kunnat konstatera att jag överlevde den traumatiska vaniljcola-upplevelsen med blotta förskräckelsen och att det enda som dog var ca en dl cola med vaniljskum, som hälldes ut i vasken. Givetvis efter att jag ätit upp själva glassen.

När allt är gjort...

Mamma; "Ska vi göra negerbollar!?"

Hälsovecka? Nicht. Men jag undrar om hon tror att negerbollarna gör sej själva, för hon håller på och provar kläder nu.

2 kommentarer:

tess sa...

hehe, fy vad äckligt det lät med cola och glass :P

airaM sa...

Ja, det var verkligen inte gott! Och det serveras liksom på vissa caféer. Helt oförståeligt. =)