måndag 15 mars 2010

"hej, är det bojan? det är glashuset här, du kastade visst sten?"


"Det här är Råsunda, man gör inte så..."

Citat Bojan Djordjic. Meningen är en del av det Bojan sa till Mjällbys Tobias Grahn efter att den sistnämnde gjort slängkyssar till AIK-publiken i samband med att han lämnade planen i matchens slutskede.

Ursäkta mej, Bojan. Vad är det som är så jävla speciellt med Råsunda? Vem tror du att du är? Tror du att du på något sätt bestämmer vad som är vett och etikett i fotbollssverige? Tror du att det är mer okej att lämna en tv-intervju för att frågorna som ställs inte passar dej riktigt? Vem. Fan. Tror. Du. Att. Du. Är?

Jag vet vad jag tycker att du är. En jävla nolla.

6 kommentarer:

absolutjohan sa...

Tycker? Här tycker vi inte. Bojan ÄR en jävla nolla.

airaM sa...

Korrekt.

Anonym sa...

Haha, du är spot on, Maria.

Bojan, vilken tomte. Jag vet inte om jag får länka till klipp här men gå in på fotbollskanalen.se och kolla intervjun efter matchen i supercupen där bojan lämnar intervjun med Ekwall.

Gustav Svensson som också sitter med vid intervjun har svårt att hålla sig för skratt och jag förstår honom. bojan, lär dig spela fotboll!

airaM sa...

Klart att du får länka till klipp här. =) Jag har sett det, det är så skrattretande. Herregud. =)

Sir Tomas sa...

Bojan är ju jävligt kung! Han är fotbollens Per Ledin och de är ju på egen hand mer färgstarka än ligorna de spelar i. Håll med om att det vore grymt mycket tristare utan dem? För någon match sedan när vi mötte Djurgården körde vi (skellefteåklacken) en Bojan Djordjic-ramsa. Det var kul.

airaM sa...

Nej, han är lite mer fotbollens Anreas Jämtin. Dvs svin utan charm. Per Ledin är ju ändå skön på nåt sätt. Men jävligt kul att ni körde en Bojan-ramsa mot Tjurgården. Det är humor. =)