torsdag 25 februari 2010

why do we do some things?

Jag sov till ett ungefär. Somnade vid tio. Så tre timmars sömn har jag lyckats trycka i mej. Min käre lillebror, däremot, han sover fortfarande. På soffan.

När jag kom in i vardagsrummet, eller till och med när jag låg kvar i sängen, hörde jag volymen från tvn. Först undrade jag om han spelade PS3, men jag insåg när jag kom in i vardagsrummet att han sov och att volymen kom från filmen Snatch. (Grym film, btw.)

Det var bara minuter kvar av filmen och jag tittade färdigt innan eftertexterna rullade och här! Här skulle en normal människa stänga av filmen. Slå på någon tv-kanal istället. Men inte jag. Nej, nej. Inte jag.

Istället har jag suttit här nu i snart en timme och lyssnat på den trudilutt som spelas till menyn på dvdn. En slinga på ca 30 sekunder som spelas om och om. Och om. Igen. Varför? För att min lillebror, han får typ andningsuppehåll när han sover och det låter fullständigt för jävligt. Jag får panik. Inte för att jag tror att han ska dö av andnöd utan för att jag tror att han ska dö av att hans syster (jag alltså) ska slå ihjäl honom för att hon (jag) inte står ut längre.

Trudilutten överröstar honom nästan. Nästan. Så jag står ut.

Inga kommentarer: