fredag 12 februari 2010

friday, i'm in love

Ni kanske är fumiliära med det faktum att jag är "mellan två arbeten", som det så förfinat heter. Arbetslös, som är dess korrekta beskrivning. Nåja, jag "har" ju ett jobb, på Donken. Men att få rycka in en gång i månaden räcker inte riktigt - nästan - men inte riktigt.

Så jag sitter dag ut och dag in på Arbetsförmedlingens hemsida och letar och letar och letar. Ibland tror jag att jag hittar nåt, kanske ett receptionsjobb eller så. Men nädå, man måste visst ha B-körkort för att jobba i reception. Mobil reception, eller vad? Anyhows. Jag hittar faktiskt rätt ibland. Nån gång om dagen. Jag har nog sökt fem eller sex jobb denna veckan. Jag och 800 andra, per jobb då. Typ. Förhoppningsvis inser någon av arbetsgivarna att jag är något alldeles utöver det vanliga. Förhoppningsvis.

Men det jag vill komma till är följande - I dag börjar OS. Vinter-OS, alltså. I Vancouver, Kanada. Och är det någon gång det är fantastiskt underbart att vara arbetslös så är det när det är OS.

Det var bara det jag ville säga.

8 kommentarer:

absolutjohan sa...

Yay vinter-OS!
Nog för att vintersport suger, men det är likförbannat OS.

airaM sa...

Var det inte du som skulle sluta komma hit? ;)

absolutjohan sa...

Jag är bara här in spirutal mode.

airaM sa...

Ok. Jag förstår.

#71 sa...

http://www.youtube.com/watch?v=XOCMQ6o80bk

airaM sa...

#71 - Men åååhh, trodde du inte att jag visste att det var därifrån du snodde alla skämt? =)

Carroliten sa...

Glöm inte jobbsidorna i GP o Metro!
Jag fick mitt nuvarande jobb genom en annons i GP :)

You're awsome!
Hockey snart?

airaM sa...

Tack för tipset, söto! =) Och tack, du är awesome själv. =) Hockey efter OS är spikat! ;)