torsdag 18 februari 2010

anybody could've told you from the start it's about to fall apart, so rather than hold on to a broken dream, i'll just hold on to love. and i could find a way to make it, don't hold on too tight. i'll make it without you tonight.



Alicia Keys - Try sleeping with a broken heart. Kan en text vara mer pricksäker?

Jag vet inte om det är så broken dock, hjärtat, det hann kanske inte gå så långt. Men för varje gång det här händer blir jag mer cynisk. Jag kommer inte tro på er till slut, ni förstår väl det? Ni fattar väl att jag inte kan lita på er?

Och ni fattar nog att jag kommer göra det ändå.

För jag är så godtrogen, så naiv, så patetisk, så desperat och jag har så jävla mycket som vill ut, men som alltid måste hållas tillbaka. Jag vill inte hålla tillbaka. Men jag får väl göra det ett tag till då.

Nån blommig eller regnig eller snöig eller blåsigt vacker dag kommer det kännas mycket bättre för mej, för jag vet att det finns en speciell där nånstans bakom knuten. Och nån av er kommer ångra sej.

Det kommer inte jag.

3 kommentarer:

absolutjohan sa...

Inget att ha ett broken heart för det där jävla miffopuckot. Punkt.

Märta-Li sa...

My heart can impossibly break when it wasn't even whole to start with?

airaM sa...

AJ - Ungefär så.

Märta-Li - Ungefär så.