tisdag 1 december 2009

Sjuk sysselsättning

Håll i er nu, för det jag ska berätta för er kan få er att trilla omkull av häpnad.

Jag har varit vaken och uppe ur sängen i nästan två timmar redan.

Hur gick det? Slog ni er hårt i huvudet? Hoppas inte det, hoppas ni höll i er.

Varför denna idioti då? Varför är jag vaken i ottan? Jo, jag tvättar, förstår ni. Och att tvätta, när man inte har något jobb, är ett helt dagsprojekt ska ni veta. När man inte har så mycket att göra så blir det så. Typ "måndag - kolla jobb, tisdag - tvätta, onsdag - gå till banken" osv, osv, osv. Ja, ni fattar?

I dag, alltså, tvätt. Jag tyckter att det är förhållandevis kul att tvätta. Ser det som lite av en utmaning att vika kläderna så snyggt som möjligt och, den kanske största utmaningen av alla, att få in allt man önskar få in i torkskåpet. Detta pusslande... Roligt!

Nu är det dock inte så jättekul i dag, för jag är sjuk. Ruggigt ont i halsen har jag. Och jag välkomnar verkligen inte detta eftersom jag ju ska till Västerås och gå på Lars Winnerbäck i morgon. Man kan säga att jag är lite sur över mitt halsont. Men det kan väl gå över, kanske? Jag vill det.

Ok. So long.

1 kommentar:

Carro sa...

"Detta pusslande... Roligt!"

haha, du e rolig! :D