lördag 21 november 2009

Om ni trodde att handboll inte fanns mer för mej så trodde ni ganska fel

Nu skojade jag visst lite med er i förra inlägget, för nu är ju matchen slut (IVH vann med underbara 30-22) och jag ska inte alls skriva värsta blogginlägget. Det är nämligen handboll på tv. Alingsås-Zagreb i Champions League. På SVT1. Dumt att varken Jordan (Bliznac), Iveland eller Kangas är med. Tungt.



Nivån på min slitenhet har höjts de senaste dagarna, men är nu på väg neråt igen. Jag mår rätt bra, faktiskt. Är glad och förväntansfull.

Matchen, förresten. Den startade med ett jädra drama. Johan Petersson är nog glad att det var Marcus Enström och inte han själv som blev nermejad av Zagrebs målvakt i en kontring. Johan har ju haft sin beskärda del av krockar med målvakter. Nåväl. Rött kort till Zagrebs slovenska målvakt.

Nu. Nu ska jag njuta av Alingsås och framför allt Marcus Enström. Grym jädra kille alltså.

4 kommentarer:

Mathias sa...

Jo han har ju verkligen fått känna på hur jäkla otäckt det är att smälla med målvakten.
Kul att han fortfarande håller måttet. Minns hans VM-debut mot Brasilien(kommer ej ihåg året) Han gjorde 12 mål. Grymt bra.

airaM sa...

Ja, riktigt kul att han fortfarande är med. Skön kille, skön lirare. =)

Anonym sa...

När du nu ändå är i Göteborg varför inte ta en titt på damlandslagets träning(ar) och ge oss lite inside information.
Från "Intresse finns"

airaM sa...

Bra idé! Ska se till att göra det nån dag framöver. =)