onsdag 25 november 2009

Hur står det till med språk kunskaperna i Sverige? Jätte bra eller?

Hahaha. Jag garvar ihjäl mej här borta. Eller så blir jag förbannad, vet inte riktigt. Eller jo. Jag garvar mest.

En polare till mej hade skrivit följande text i sin statusrad på facebook;

"Ny friss, ny rakad, ny duchad. Het?"

Jag tänkte att "Jag orkar inte med en särskrivning till. Jag. Orkar. Inte.". Så jag skrev i en kommentar "Ny friss, nyrakad, nyduschad. Het? Gör om, gör rätt. ;)"

En stund senare ser jag följande;



Förstår ni att jag dör? Av garv, alltså. Förstår ni att jag dör av garv?
Han försökte ju i alla fall...

3 kommentarer:

Maria sa...

haha. man kan inte göra mer än att försöka i ett sådant här läge :)

Nattis 2.0 sa...

Jag förstår!

H.N. sa...

Jag såg en annan som var nydurschad..
WHAHAHAHAAA.. ehhh (host, host)