tisdag 17 november 2009

Hur kan man tappa orken att andas?

Ni är några västeråsare som kommer vara ordentligt saknade i mitt hjärta och ni vet precis vilka ni är. Att jag väljer att packa fem väskor med kläder, skor och andra måsten för att bara dra hem samma dag som det blev klart har ingenting med er att göra, jag skulle bara inte klara en enda natt till i skokartongen. Jag kunde knappt andas där till slut. Jag behöver komma hem till min familj så fort det går.

En person har hört av sej på sms och jag tackar honom av hela mitt hjärta. Ditt sms var välkommet och gjorde att jag kommer känna mej saknad av åtminstone en person. I en stund som denna känns det värdefullt.

Nu sitter jag på tåget någonstans precis bortom Eskilstuna. Det är mörkt ute och det värker i mina axlar och min rygg efter det tunga bärandet från taxin till tåget. Tre ryggsäckar, en handväska och två träningsväskor. Det var vad jag fick med mej. När jag hämtar resten återstår att se. Det får bli när jag känner mej redo.

Just nu värker det i hjärtat över alla jag lämnar. Jag hoppas att det går över med tiden.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Vad är det som händer egentligen?

airaM sa...

Om du kollar in klippet på det förra inlägget så förstår du. Jag flyttar hem till Göteborg.

Manda sa...

Hemma är där hjärtat finns, dit du just nu är på väg till...

absolutjohan sa...

Som jag redan sagt.
Du kommer vara ordentligt saknad av oss du med. Men vi får styra upp lite skratt och bus även fast du (tyvärr) flyttar.

Frågor på det? ;)

Anonym sa...

lycka till med vad du än tar dig för. stor kram. hoppas du tagit rätt beslut.....

Tomas [lopec] sa...

Lycka till i hemmastaden!

Hem och andas och andas ut, det är väl ändå inte så långt tillbaka till Västerås om även den värken i hjärtat måste lindras?

Anonym sa...

Jag förstod att du skulle flytta hem, förstod/förstår bara inte varför. Jag hoppas det känns bra och att du får det toppen "hemma"... Önskar jag kunde göra som du, bara bryta upp och få komma hem. Enda skilnaden är att jag inte har något hem att komma till. Var rädd om din mamma och pappa, alla har inte sån tur och sån kärlek runt sig.. Jag tror inte du tar dom för givet, det är inte mitt intryck av dig, ville bara säga det så du kanske känner lite lycka/glädje i just det, just nu... Lite lycka verkar behövas just nu...

airaM sa...

Tack allihopa...

Anonym längst ner - Varför jag flyttar hem är en lång historia och det är inget beslut jag bara tagit hux flux utan tankarna på detta började redan förra säsongen. Det gör mej ledsen att du inte har något att komma hem till. Jag uppskattar mina föräldrar väldigt mycket, mer än för 5,5 år sen när jag flyttade hemifrån. Nu är det dags för mej att ta hand om dem igen. Tack för din kommentar, jag hoppas att du också ska få komma hem snart. Kram.