måndag 23 november 2009

Biggest Loser - Swedish Edition

Vi har satt igång en grej. Lite av en tävling. Deltagare är jag, mamma och Camilla och tävlingen innefattar pulver och vi snackar om Cambridgekuren.
Under två veckors tid ska vi inte äta någon mat, utan vi ska bara dricka detta pulver. Tre gånger om dagen. Ingenting annat får ätas eller drickas förutom vatten, kaffe och te. Vi började i dag och eftersom vi inte har någon våg hemma så kommer vi använda oss av mätning och bilder. Några bilder kommer jag knappast lägga ut här, men däremot kan jag lägga ut mina mått.

Kanske anses som en löjlig tävling när den utförs av tre tjejer som är i relativt god form, men för min egen del så äcklas jag just nu av mej själv. Som ni vet har jag ju inte sprungit på fem veckor nu och även om jag droppat i vikt, så ser jag fet ut. Det är hemskt. Jag kan gymma och träna överkropp, samt cykla, men på benen märks det ändå sjukt mycket att musklerna bara försvunnit.

Under min första dag har jag så gott som gått under, redan. Vart jag än tittar så ser jag mat. Såser. Pommes frites. Jordgubbar. Fläskfilé. Och jag håller på att krevera. Verkligen krevera. Mamma säger "Ja, men ät då!", men jag går inte på den lätta. Hon vill ju bara besegra mej. Men jävlariminlillalåda, vad hungrig jag är. Jag bara dricker och dricker och dricker. Vatten alltså. Jag dricker ju varken kaffe eller te. Darn.

I morgon ska jag och Camilla dessutom bege oss till morsans jobb och träna (det blidde inget i dag, vädret skrämde mej totalt...). Men i morgon handlar det alltså inte om att bygga så värst mycket muskler, utan mer om att förbränna fett. Inte tunga vikter med få repetitioner, utan lätta vikter med många reps. Aa. Ni fattar.

I alla fall. Här har ni mina mått. Om ni vill jämföra, anteckna, eller bara håna. Håll till godo!

Midja - 75 cm
Höfter - 92 cm
Stuss (röv) - 107 cm
Vänster lår - 64 cm
Höger lår - 64,5 cm
Bröst - 93 cm

Vi har sagt att vi ska mäta om en vecka, men känner jag mej själv rätt så kommer jag mäta redan i morgon. Jag tror att jag känner mej själv väldigt bra.

HUNGRIG!!!

8 kommentarer:

Therese sa...

Haha, men flickor små, att ni orkar! Ska bli kul o följa detta lilla äventyr med er :)
ÄNTLIGEN kan jag med skriva kommentarer till dig Maria :D

manda sa...

Men hallå!? Var sitter det feta hos dig? Lilltån... ;-) Att du är out of shape är en sak å andra sidan gör du helt rätt i att ta tag i saken innan det går för långt. Då blir det 1000ggr svårare att ta sig samman, tro mig. Är där nu.

Kanske det blir en sporre att följa er här och själv göra slag i saken...

Jessica sa...

Du borde veta bättre som elitidrottare att sånna kurer bara är lurendrejerisaker. Vad händer egentligen med förbränningen när man går ner på så låga kaloriintag??? OCh vad händer efteråt? Plus att det är plågeri. Vill man deffa ner sig, titta på hur en fitness, blodybuilder äter innan tävling. Fixar man det, fixar man allt!!

airaM sa...

Therese - Klart vi orkar. (Tror jag.) =) Ja, va BRA att du kan det! =)

manda - Haha.. Duuuu. Jag har massa fett. På röven och låren i synnerhet. Så nog behövs det. Det handlar ju bara om några veckor. =) Hoppas du kan bli motiverad att köra du också! =)

Jessica - Du anar inte hur fel du har. Cambridge är INTE lurendrejeri. Cambridgekuren är den ENDA pulverdieten som rekommenderas av läkare och har bevisligen funkat för väldigt många. Kolla in www.viktklubben.se.
Det handlar om två veckor, för vår del. Vi vill bli av med lite överflöd helt enkelt. Och att äta som en fitnesstjej är inte ett alternativ för mej, jag har för dålig disciplin för det. Allt eller inget är det som funkar för mej.

Emma sa...

Nä, detta vet jag inte om jag var så förtjust i. Vad hände med hälsosam riktig mat?

airaM sa...

Emma... Vad som hände? Jag KAN inte laga hälsosam och nyttig mat. Jag kan inte heller låta bli att äta godis och annan skit om jag käkar mat. Därför gör jag så här. Det är inte direkt farligt.

Jennie sa...

Du har fel då du skriver att dte är den enda rekommenderade kuren, Sahlgrenska använder sig av modifast, som finns att köpa på apoteket.
Nu skall ju inte jag ge några bantningstips för även om jag vet hur man kan gå ner snabbt i vikt så är det ju inte på ett hälsosamt sätt. Dock så vet jag ju att det fungerar med pulver, men att man måste se till att få sig sig alla dom pulvermålen som rekommenderas och sen då man avslutar kuren inte gå tillbaka till gamla matvanorna =)!
Inte för att jag tycker att du behöver gå ner i vikt då du har en sjukt snygg kropp, men jag önskar dig ändå lycka till!!!!
Men vbara så du vet så håller jag ögonen på dig ;)!

Kram

airaM sa...

Jennie - Ok. Det har du rätt i. Det var jag som misstolkade det som stod på cambridgekurens hemsida. Hursomhaver så är det ju en metod som är godkänd av läkaren och en metod som bevisligen fungerar. =)
Nu är du väldigt snäll som refererar till min blogg som sjukt snygg och det tackar jag för. Men det får hemskt gärna vara mycket snyggare.. ;) Stor kram till dej!